خدمات وبلاگ نویسان جوان بهمن 89 - دبستان مطهره موچش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن روز

دبستان مطهره موچش


راه هایی برای مدیریت بر خویشتن

هیچ فهرست قاطع و مشخص از مهارت های زندگی وجود ندارد؛ از این رو فهرست زیر هم تنها شامل آن دسته از مهارت های روان شناسانه و بین فردی است که عموماً مهم تلقی می شوند. حاصل کلام این که، کنش میان مهارت های مختلف چیزی است که منجر به بروز رفتارهای قوی می شود، به ویژه در جاهایی که این نگرش توسط سایر عوامل راهبردی از قبیل رسانه ها، سیاست گذاری ها و خدمات بهداشتی تقویت می گردد.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط پروین لطفی

مدیر یادگیری محور
تجارب  یک رهبر آموزشی

زمانی که یک ربع قرن پیش وارد شغل مدیریت شدم، تحقیق روی مدارس مؤثر، این هشدار را می داد که بدون رهبر اجرایی مقتدر، عوامل نامتجانس یک تدریس خوب، نه می توانند با هم آورده شوند و نه می توانند با یکدیگر بمانند. من به این توصیه توجه کردم و وظایفم را به عنوان یک رهبر قوی با اشتیاق پذیرفتم. من مصمم شدم که وظایف معمول مدیریت را در حد مطلوب انجام دهم و به جای تمرکز روی آموزش، امیدوار باشم که به یک رهبر آموزشی تبدیل شوم.از معلمان خواستم تا رئوس مطالب و برنامه آموزشی خود را ارائه دهند، به این ترتیب می توانستم از آنچه که تدریس می شود، آگاه شوم.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط پروین لطفی

روش های نظارت آموزشی

رفتارهای نظارت و راهنمایی آموزشی در مشاهده ی کلاسی(کلینیکی)

روش کنترل دستوری: اگر راهنمای آموزشی، تحلیل خود از مشاهده ی کلاسی را به معلم ارائه کرده، هدف هایی را برایش وضع کند و به او بگوید که باید فعالیت ها و اقداماتی را انجام دهد، از روش یا رفتارهای کنترل دستوری استفاده کرده است؛ البته او باید در زمینه ی مشکل معلم، دانش و تخصص بیش تری داشته و بداند چه فعالیت هایی برای اصلاح فرایند تدریس باید اتخاذ گردد و اوست که تصمیمات نهایی را برای معلم می گیرد.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط پروین لطفی

1- زندگی زمانی زیباست که هدفی وجود داشته باشد

2- مدرسه دانش اموزان را آماده می کند تادر سختی های بحرانها ی زندگی خود را به دست تلاطم دریا نسپارد

3- بعضی از مدیران مدارس با تکرار روشهای گذشته خودشان می خواهند به نتایج جدیدی دست پیدا کنند .

4- مردان بزرگ در کلاسهای کوچک پرورش می یابند بنابراین مدیر مدرسه باید طوری مدرسه را اداره کند که گویی آینده جامعه بدست او طراحی خواهد شد .


ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط پروین لطفی

برنامه‌ریزی استراتژیک، داشتن اهداف سالیانه، ماهیانه و روزانه، آموزش مدیریت زمان، استفاده از گروه‌های تخصصی، بهره‌گیری از اساتید دانشگاه‌ها، استفاده از منابع عظیم اطلاعاتی از جمله اینترنت و آموزش فرهنگ استفاده صحیح از این منابع و بسیاری دیگر می‌تواند مدرسه را نه به عنوان بخشی منفعل و منفک، بلکه به عنوان جلودار، موتور محرکه و در نهایت گنجینه ذخایر و ثروت اصلی یک جامعه قرار دهد. تحصیل توأم با «اشک» با یادگیری به همراه «لذت» تفاوتی اساسی دارد. در مدرسه‌ای که بذر اعتماد کاشته شود، میوه مشارکت چیده می‌شود. مدرسه در نظام آموزشی اسلامی مکان افزوده شدن است نه کاسته شدن، مدرسه مکانی است برای خودیابی و خودسازی.  مدرسه با آشنا ساختن دانش‌آموزان با مجموعه توانایی‌های خود آنها را صاحب اعتماد به نفس بالا، اهل ریسک حساب شده، عملکرد خردمندانه، تفکر علمی، بینش انتقادی و در نهایت خداجو بار می‌آورد.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط پروین لطفی
   1   2      >
بهمن 89 - دبستان مطهره موچش
سفارش تبلیغ

چت روم

ابزار آپلود

تصویر روز

فرم ثبت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان
* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز

\ خدمات وبلاگ نویسان جوان

Java Codes